El poder del 'NO'

Fa temps que volia verbalitzar quelcom en relació a tot el que està succeint al meu petit país, però no trobava ni el moment ni les paraules. 
Crec que aquesta "confessió" ja ha quedat per escrit en aquest blog, així que no em dilataré molt en la meva explicació.

 Sóc una d'aquestes persones minoritàries que va votar NO l'estatut. Sóc dels que penso que quan m'aixeco d'una taula de negociació amb un SÍ, es per què la proposta en convenç, fins aleshores prefereixo restar al NO. Per què el NO, em permet seguir negociant. El SÍ, tanca la negociació. 

Avui, hi ha hagut un moment important a la història recent, n'hi ha hagut molts d'aquests moments darrerament, i n'hi hauran més probablement molt aviat. I suposo que ha estat el desencadenant d'aquest mail. 

La veritat és que estava preocupat darrerament, sóc una persona que vol votar, vull exercir el meu dret democràtic. Però crec que el debat, no va encaminat a resoldre les preguntes que, almenys jo, necessito resoldre a l'hora de prendre una decisió. Exemples: 
  • Què succeirà amb les pensions dels nostres grans? 
  • Què succeirà amb les nostres pensions? I amb el deute? 
  • Quin serà el sistema educatiu? Quins serien els idiomes vehiculars? Es donarà més importància a l'anglès? 
  • Quin serà el sistema sanitari? Ens mourem cap a un sistema privat descaradament com darrerament? 
  • Hi haurà algun canvi polític internament? Serem una federació una per cada província? O seguirem amb el mateix paradigma que el país de què "volem" sortir? 
  • Què passarà amb la corrupció? Canviarà la legislació? 
  • El sistema judicial serà igual de "independent" que ara? 
  • ... 
I no, la realitat és que no hi ha cap resposta per aquestes preguntes, i realment és el que m'interessa. Per què sinó, d'acord amb quin criteri puc dir sí o no? 

Veure la declaració d'Artur Mas avui, en relació a la consulta, m'ha decebut, per què al final, tot sembla indicar que acabarà sent una jornada per la gent que vol el SÍ/SÍ, però i la resta? Com s'interpretarà l'abstenció? S'ha servit en safata una interpretació maligna de la gent que no vol un SÍ/SÍ o no sap si vol un SÍ/SÍ. 

Crec sincerament que ens hem fet trampes al solitari. 

El temps donarà o traurà raons, però si la consulta es fa en aquests termes, crec que serà una decepció, per molt que els meus conciutadans em fan sentir orgullós cada diada, penso que no és la manera, jo volia una festa democràtica, no la festa del SÍ, havia de ser la festa del DRET a DECIDIR. 

A veure que ens deparà el futur d'aquí al 9N.



Una abraçada

Comentarios

Entradas populares